Kost, Lycka, Vardag

Fastedag och lycka.

februari 18, 2014

God kväll! Nu sitter jag i min soffa invirad i min egenstickade filt och har just ätit två äggknäcken och en smoothie. Började som sagt 5:2 idag och det har känts bra! Är alltid lite svag dessa dagar, men känner att min kropp behöver vila sig från allt ätande denna helg!

Var på stan förut med min finaste Ellen, och hittade äntligen en klänning till Biggest Loser-finalen på söndag! En väldigt enkel, svart sak, med strassörhängen till! På fredag åker ju jag till Stockholm och jag längtar ihjäl mig!! Att få krama mina älskade BL-vänner har jag längtat efter alldeles för länge nu!! Ska dessutom låta världens bästa frisör Susanne, som gjorde mitt hår till finalen förra året, få göra mig blond igen!
Och imån har vi två små föreläsningar i Åsa, och det ska bli väldigt roligt! Så jag har en fantastisk vecka att se fram emot!!
Nu måste jag slipa på talet, sedan i säng tidigt!
Kärlek
Hannah

20140218-202924.jpg

4 Comments

  • Reply Ulrika februari 20, 2014 at 8:59 f m

    Jag undrar om jag kan få lite tips av dig. Jag ska åka skidor med min pojkväns familj den 8 mars och tills dess vill jag gärna komma i min mammas (ja… jag är större än min mamma) skidbyxor. De är precis så att jag kan knäppa dem nu, men då är det tajt. Det handlar inte om ytligheten, att jag ska banta ner mig och svälta mig fram tills dess, jag undrar mest om det finns något sätt att minska omfånget på magen på bara drygt 2 veckor. Jag har totalt ca 15 kilo att gå ner, men detta är ett bra första delmål. Jag mår inte bra i mitt eget skinn och hela grejen stressar mig och jag gör bara dåliga val hela tiden och går upp upp istället för långsamt ner som jag vill. Skulle tacksamt ta emot lite tips och råd.

    • Reply Jennifer februari 21, 2014 at 8:06 f m

      Hej Ulrika!
      Det gäller att du hittar en bra balans mellan träning och att äta bra!
      Hitta en bra vardag som du mår bra utav och som du säger, du vill inte banta eller svälta dig vilket är ett bra motto för att klara det i längden!! Men då gäller det att du är beredd på att göra de nyttiga valen och för ett tag välja bort det onyttiga så som bakverk, godis, snacks och minska på kolhydrater som vit pasta och vitt bröd. Mat att rekommendera är, ägg, keso, tonfisk, lax, kyckling, kvarg, frukt/bär. Att välja en frukt istället för den där bullen till fikat är en jättebra start! Frukost är viktigt för att lägga grunden till en god dag, jag föredrar havregrynsgröt med bär och frukt, knäckebröd med ägg. Perfekt kombination utav kolhydrater och protein!

      Vi tycker att 80% / 20% tänket är väldigt bra! Till 80% i vardagen väljer vi det nyttiga/bra valen gällande mat och 20% väljer vi att äta det vi känner för att stoppa i oss, kanske en god restaurangmiddag på lördagskvällen eller en god fika med en vän på stan!
      När det gäller träning så är styrketräning med egen kroppsvikt underskattad men väldigt bra!! Vi kan aldrig punktförbränna fett utan när vi styrketränar våra muskler sätter kroppens hela förbränningen igång och det är då vi går ner i vikt. Utfall, upphopp, armhävningar är utmärkta övningar som du faktiskt kan göra hemma! Vill du stärka upp magen så är plankan och situps bra övningar. Vill du ge dig iväg till gymmet så finns det många olika maskiner just för magen. Värva lätt styrketräning med konditionsträning så som spinning, jogging eller powerwalk! Känn efter vad du mår bra utav!
      Att blanda Cardioträning (kondition) och styrketräning är bästa recept för en effektiv förbränning och viktminskning.
      Lycka till och återkom gärna om du har frågor Jennifer@sizelycklig.se 🙂
      Kram Jennifer

      • Reply Ulrika februari 26, 2014 at 10:44 f m

        Tack för svar! 🙂

  • Reply Anne april 12, 2014 at 6:19 e m

    You need targeted visitors for your website so why not try some for free? There is a VERY POWERFUL and POPULAR company out there who now lets you try their website traffic service for 7 days free of charge. I am so glad they opened their traffic system back up to the public! Check it out here: http://crown.im/1581

  • Leave a Reply